Global Rail Solutions a rămas fără licență. AGIFER a demarat investigația privind deraierea din stația Leu

Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER a demarat o investigație privind deraierea din stația Leu, județul Dolj. Surse din domeniul feroviar au informat că firmei i-a fost retrasă licența de transport feroviar (eliberată în octombrie 2021). Retragerea licenței nu poate fi însă dovada vinovăției firmei în cauză, cel puțin până la definitivarea investigației AGIFER.

Investigația a fost anunțată joi pe site-ul Agenției. „S-a decis deschiderea unei investigații pentru accidentul feroviar produs la data de 16.01.2024, ora 01:20, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, secția de circulație Craiova – Caracal (linie dublă electrificată), în zona schimbătorului de cale nr.16 din capătul Y al haltei de mișcare Leu, în circulația trenului de marfă nr.68322 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Global Rail Solutions SRL), prin deraierea a 11 vagoane, din care 2 răsturnate”, au informat reprezentanții instituției.

Investigație privind deraierea din stația Leu

Deraierea de la Leu din noaptea de luni spre marți, a unui tren operat de Global Rail Solutions, a distrus calea ferată pe o distanță totală de 300 m, trei macazuri și un stâlp.

Până în dimineața zilei de joi, CFR SA a ridicat și scos în afara gabaritului șapte din cele 11 vagoane de marfă implicate în evenimentul feroviar, produs în data de 16 ianuarie.

Echipele de intervenție ale SRCF Craiova acționează în continuare cu două macarale de mare tonaj cu o capacitate de 250 tone, respectiv 125 tone, pentru ridicarea celorlalte patru vagoane rămase în gabarit. Concomitent se efectuează lucrări de refacere a liniei pe ambele fire de circulație și se fac lucrări pregătitoare pentru montarea unui aparat nou de cale.

„Operațiunea de ridicare a vagoanelor deraiate/răsturnate este complexă și de durată, în special partea de poziționare/calare/decalare a macaralelor, care înainte de a începe ridicarea de sarcină trebuie să fie asigurate la sol și echilibrate cu contragreutăți, pentru a permite operarea în siguranță.

În continuare, circulația trenurilor se realizează cu tracțiune Diesel, pe rute alternative Craiova – Piatra Olt – Caracal (linie simplă neelectrificată) sau cu transbordarea călătorilor cu mijloace auto între stațiile CF Craiova – Caracal și retur, asigurată de SRCF Craiova, măsuri de circulație care vor fi menținute până la finalizarea intervențiilor desfășurate de personalul feroviar în stația CF Leu”, afirma joi CFR SA.

Sursa: Global Rail Solutions a rămas fără licență. AGIFER a demarat investigație privind deraierea din stația Leu (clubferoviar.ro)