O firmă din Turcia va moderniza 28 de kilometri de cale ferată între localitățile Apața și Cața (județul Brașov) deși oferta lor a fost cu aproximativ 27 milioane euro mai scumpă decât cea clasată pe locul I, a firmei franceze Alstom. Ofertele participanților la licitație au fost depuse aproape cu un an în urmă, în aprilie 2018.
CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsectiunii Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, cu suma de 2,85 miliarde lei (aproximativ 600 milioane de euro).
Cu toate că oferta cea mai mică a aparţinut tot consorţiului RailWorks (la fel ca şi în cazul contractului de reabilitare al subsectiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara), oferta turcilor pentru Apața – Cața, mai scumpă cu 27 milioane euro, a fost desemnată câştigătoare. În cazul acestor secțiuni oferta Alstom a fost cu peste 40 de milioane de euro mai ieftină.
La licitaţia din aprilie 2018, pentru modernizarea subsectiunii Apața – Cața, au fost depuse şase oferte:
- Asocierea Rail Works
- Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș.
- Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL
- Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AŞ
- Asocierea Strabag AG- Strabag SRL
- Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș.
- Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.
Sursa: clubferoviar.ro