Într-o scrisoare deschisă înaintată Club Feroviar, un fost director regional CFR Călători și CFR Marfă pune degetul pe rană, menționând cauzele accidentului de la Galați, soldate cu decesul unui conductor.
Aflat în grațiile PNL, Traian Preoteasa, directorul general CFR Călători, este ținut în brațe și de Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor (dovadă menținerea sa în funcție după accidentul de la Roșiori) și propulsat în consiliile de administrație, în pofida politicilor sale dezastruoase privind materialul rulant.
Dumitru Anchidin, fost director regional CFR Călători și CFR Marfă, indică într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, posibilele cauze ale accidentului de sâmbătă seara de la Galați, în care, în afara distrugerilor suferite de materialul rulant, un angajat CFR Călători și-a pierdut viața, iar alte persoane au fost rănite.
Anchidin acuză o politică iresponsabilă a actualului director general CFR Călători, constând în „economii” făcute pe seama lucrărilor de reparație obligatorie a materialului rulant și a forței de muncă. Consecințe ale politicii dezastruoase duse de Preoteasa, care se pretinde un mare manager în domeniul căii ferate, sunt oboseala forței de muncă obligată să presteze ore de muncă suplimentare și starea tehnică necorespunzătoare a materialului rulant (sunt foarte probabile defecțiunile survenite la locomotiva implicată în accident).
În urma accidentului de sâmbătă, Traian Preoteasa trebuia cel puțin suspendat din funcție, nu menținut director general al CFR Călători, cum face în prezent ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Citește și „Meteahnă veche. Se prelungesc din nou termenele de reparații la vagoane de călători”
Cauzele accidentului de la Galați: starea materialului rulant și oboseala personalului
Redăm scrisoarea trimisă de Dumitru Anchidin.
„Scrisoare deschisă
Domnului Ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu
Domnule Ministru,
Este inacceptabil!
În urma unui eveniment feroviar deosebit de grav a murit un om, iar alte persoane sunt grav rănite. Acest eveniment feroviar de la Galaţi urmează la scurt timp celui de la Roşiori. De mai mult de un an, evenimentele de la CFR Călători, de tot felul, în dauna românilor, au fost mereu acoperite şi tolerate actualei conduceri, Traian Preoteasa.
Dumneavoastră îi cereţi astăzi directorului general al CFR Călători „să prezinte urgent explicații și să vină cu soluții pentru ca astfel de situații să nu se repete”?!
Asta nu poate continua aşa!
Singura soluţie, care trebuie şi mai poate să o prezinte actualul director general este DEMISIA!
Orice oră în plus de menţinere acestuia în funcţie înseamnă să ne puneţi în pericol pe toţi cei care folosim transportul feroviar cu trenurile CFR Călători.
Accidentul feroviar de la Galaţi, soldat cu victime, se adaugă celui recent de la Roşiori şi este unul extrem de grav. Nu mai lipseşte mult timp până să avem unul similar cu cel din din Grecia.
Evenimentele succesive de la CFR Călători ar trebui să fie un semnal foarte puternic de alarmă!
Butoiul cu pulbere din sistemul feroviar românesc, la care deja s-a aprins fitilul este Compania Naţională de Transport CFR Călători.
În prezent, CFR Călători are cel mai incompetent şi dezastruos management din istoria căilor ferate române.
La acest moment, trenurile CFR Călători sunt un real pericol pentru siguranţa călătorilor, din cauza personalului de locomotivă epuizat şi a mentenanţei extrem de proaste a materialului rulant care se afla în serviciu cu reparaţia expirată, la care prelungirea RP se face din pix, stare a lucrurilor tratată cu indeferentă şi nepricepere de actualul director general Preoteasa Traian.
Lipsa personalului de locomotivă şi lipsa preocupării actualului manager a dus în prezent la acumularea unui număr uriaş de ore suplimentare la funcţia de mecanic (nicidecum o reducere a fondului de salarii, cum justifică Preoteasa, care, dimpotrivă, a dus la creşterea fondului de salariu prin plata la dublu a orelor suplimentare), iar astăzi se dovedeşte că acest personal este epuizat fizic şi psihic. Dovadă sunt aceste evenimente care se succed deja la intervale de timp uluitor de scurte.
Este evident că siguranţa trenurilor de călători este un fleac pentru actualul manager, nu este o prioritate.
În orice clipă este posibil ca locomotivele sau vagoanele CFR Călători să sară de pe linie şi să acroşeze din sens opus un alt tren de călători sau un tren de marfă de 3000T, încărcat cu benzină.
În orice moment, locomotivele sau vagoanele CFR Călători pot lua foc, situaţie care poate genera imense dezastre umane şi materiale.
Cazurile cu locomotive de la CFR Călători care iau foc sunt deja obişnuite, iar distanţa până la un dezastru este infimă.
Atât eu, cât şi alţi specialişti din domeniul feroviar am tras numeroase semnale de alarmă cu privire la ce se întâmplă la CFR Călători.
Inutile aceste semnale!
Dimpotrivă chiar, în loc ca acesta să fi fost demis de mult din această funcţie şi deferit organelor de anchetă care să îl tragă la răspundere pentru distrugerea CFR Marfă şi dezastrul de la CFR Călători, este promovat în consiliile de administraţie pe la mai toate companiile din subordinea MT.
Să fie asta o formă de compensare/apreciere pentru deserviciile aduse acestei ţări?!
Tot inutil este să ne gândim că Traian Preoteasa va avea minima decenţa să îşi asume dezastrul de la CFR Călători şi chiar astăzi să îşi anunţe Demisia!
Ing. Dumitru Anchidin,
fost Director Regional CFR Călători şi CFR Marfă”
Sursa: Club Feroviar