Reprezentanții CFR SA au semnalat Autorității pentru Reformă Feroviară „necesitatea închiderii totale a tronsoanelor de pe linia CF Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, cu premise favorabile certe asupra scurtării termenelor de execuție, prevăzuți în contractele de lucrări”. Autoritatea pentru Reformă Feroviară – CFR SA și operatorii de transport feroviar au avut zilele trecute discuții privind circulația trenurilor în condițiilor în care pe mai multe tronsoane din țară se derulează lucrări de modernizare, potivit unui comunicat de presă al ARF.
„Având în vedere lucrările de modernizare și/sau reînnoire a infrastructurii feroviare, care vor fi demarate în viitoarea perioadă pe unele linii de cale ferată, incluse în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a continuat seria de întâlniri împreună cu administratorul infrastructurii feroviare, CFR SA și operatorii de transport feroviar de călători și marfă (OTF), cu intenția declarată de a identifica, din timp, cele mai bune soluții de asigurare a continuității traficului feroviar de călători și marfă, dar și pentru a limita disconfortul creat călătorilor de aceste lucrări”, spune autoritatea.
Una dintre soluțiile găsite este înlocuirea serviciului de transport feroviar public de călători printr-un serviciu alternativ, cum ar fi transportul auto cu autobuze, în situația efectuării lucrărilor de mentenanță, modernizare și/sau reînnoire a infrastructurii feroviare.
„În care OTF nu poate presta serviciile contractate sau în volumul convenit, din cauza acestor lucrări la infrastructura feroviară, să comunice ARF soluția adoptată, respectiv: furnizarea serviciului pe o rută ocolitoare sau a unui serviciu de transport alternativ (de exemplu, dar fără a se limita la transport de călători cu autocar, autobuz etc)”, spune ARF.
Reprezentanții CFR SA au semnalat necesitatea închiderii totale a tronsoanelor de pe linia cf Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, cu premise favorabile certe asupra scurtării termenelor de execuție, prevăzuți în contractele de lucrări.
Din această perspectivă, au fost analizate unele măsuri de organizare a activităților, și anume:
– rutele ocolitoare să fie aduse la un standard acceptabil de funcționare;
– stațiile de frontieră Curtici și Valea lui Mihai să fie pregătite să preia transportul de marfă;
– stabilirea unor staţii predictibile de transbordare, care să fie semnalizate corespunzător;
– operatorii să-și prevadă activitățile legate de programarea turnusurilor, a stațiilor de revizie etc.
Sursa: https://apuseni.info/2023/07/18/cluj-oradea-episcopia-bihor-inchisa-total-pe-durata-modernizarii-autobuzele-vor-inlocui-trenurile/