ÎNTÂRZIERILE TRENURILOR ÎN EUROPA. CELE MAI PUNCTUALE SUNT GARNITURILE DIN LETONIA

          Un clasament care relevă întârzierile trenurilor în 13 state europene a fost dat publicității recent de Platforma europeană a gestionarilor de infrastructură feroviară (PRIME).
           Pe primul loc din punctul de vedere al întârzierilor se clasează căile ferate belgiene SNCB, urmate de cele italeine Trenitalia și de societatea de stat din Franța SNCF. Trebuie menționat faptul că România nu este inclusă în clasament, deoarece nu face parte din PRIME.
          PRIME consideră că un tren a ajuns la timp dacă ajunge cu cel mult cinci minute și 29 de secunde după ora prevăzută în graficul de circulație. Dacă o luăm invers, în clasamentul punctualității conduce Letonia, cu un grad de punctualitate de 99%, urmată de Elveția (97%) și Olanda (96%). Un scor bun obține și Spania, care înregistrează o rată de punctualitate de 93%.

          Belgienii privesc cu rezerve studiul privind întârzierile trenurilor
          Infrabel, gestionarul infrastructurii feroviare belgiene, membru al PRIME, privește cu rezerve rezultatele studiului.
          Potrivit Infrabel, o comparație între rețelele feroviare din țări diferite este foarte dificil de făcut. ”Metodologia nu este întotdeauna aceeași în toate țările. În Belgia, toate liniile sunt luate în considerare, inclusiv cele pe care au loc lucrări. Alte țări nu dau decât cifrele referitoare la liniile principale, fără liniile pe care au loc lucrări”, explică Martin de Brabant, purtător de cuvânt al ministrului Mobilității, François Bellot. El aduce în discuție și ”efectele terților” – accidente, animale pe șine sau furturi de cabluri.
          De asemenea, Belgia este singura țară unde numeroase trenuri trebuie să treacă prin blocajul de pe Axa Bruxelles Nord-Midi. În caz de incidente, trenurile sunt mai rar anulate în Belgia decât, spre exemplu, în Olanda, ceea ce viciază punctualitatea. Audiați în ianuarie în Comisia de Infrastructură a Parlamentului belgian, directorii SNCB și Infrabel au promis să reducă întârzierile cu 10%. Însă Sophie Dutordoir (SNCB) a recunoscut că materialul rulant învechit este responsabil de 75% din întârzieri.
           Un calcul intern al Infrabel, obținut la începutul anului de jurnaliștii de la L’Echo, relevă faptul că trenurile belgiene au acumulat mai multe întârzieri decât în șările vecine. În această comparație, doar Regatul Unit, chiar dacă, dincolo de Canalul Mânecii, trenurile de lung parcurs sunt considerate punctuale dacă au maximum 11 minute întârziere.
           În Belgia, trenurile sunt punctuale dacă ajung la destinație sau la prima gară din joncțiunea Nord-Midi cu o întârziere de maximum șase minute. Potrivit acestui criteriu, 88,3% din trenurile belgiene au ajuns la timp în 2017.

          Francezii promit că îmbunătățesc situația
          SNCF a înregistrat anul trecut o rată de punctualitate de 87%, cea mai proastă valoare, sub media europeană, care se ridică la 91%.
          Compania franceză de stat se apără, spunând că s-a produs o ameliorare a punctualității de la începutul anului în curs. ”Primul trimestru din 2019 este caracterizat de rezultate mai bune față de ceilalți ani în materie de punctualitate”, se felicită operatorul. SNCF spune că în primele trei luni ale anului a avut o punctualitate globală de 89,3%, față de 87,1% în perioada similară a lui 2018. O creștere care vizează deopotrivă garniturile TGV, Intercity și trenurile expres regionale (TER).
          Pentru TGV, rata punctualității a crescut de la 89,6% la 91,4%. ”Cea mai bună performanță din 2014”, notează SNCF, care insistă pe o accelerare a planului să de acțiuni în materie de regularitate și de a reduce întârzierile trenurilor. Printre măsurile luate se numără și programul H00 lansat în 2017, destinat să amelioreze punctualitatea la plecare, notează publicația Tour Hebdo.


Sursa: https://clubferoviar.ro