Pierderea CFR Călători pe 2019 s-a redus cu aproape 40%, la finele anului urmând să fie înregistrat un nivel de 270 milioane de lei, echivalentul a 56 milioane de euro, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul operatorului feroviar de stat.
Aceleași surse au precizat că reducerea pierderilor s-a realizat prin creșterea veniturilor proprii ale Societății aționale de Transport Feroviar de Călători.
”În principal, veniturile au crescut prin majorarea volumului vânzărilor de bilete, prin atragerea călătorilor către transportul feroviar, dar și printr-un mai bun control al consumurilor. Dincolo de asta, au fost luate măsuri pentru gestionarea rațională a parcului de material rulant și s-au majorat veniturile din activități auxiliare – vânzări, închirieri etc”, au detaliat sursele citate.
Potrivit informațiilor deținute de Club Feroviar, la creșterea veniturilor și, pe cale de consecință, reducerea pierderilor o contribuție majoră au avut-o și încasările sporite din sezonul estival 2019. În această vară, Trenurile Soarelui (garniturile directe București – Mangalia) au început să circule spre litoral încă din minivacanța de Rusalii. Amintim că anul trecut fosta conducere a CFR Călători a pus în mișcare Trenurile Soarelui abia din 30 iunie. În acest fel, au câștigat patronii de microbuze și autobuze, în defavoarea societății feroviare de stat.
La întocmirea BVC, pierderea CFR Călători pe 2019 era de peste 430 milioane de lei
În primăvara acestui an, atunci când a fost întocmit Bugetul de Venituri și Cheltuieli pe 2019, se estima că CFR Călători va înregistra o pierdere de 431,051 milioane de lei până la 31 decembrie (aproape 92 milioane de euro), de aproape patru ori mai mare decât cea din 2018.
La vremea respectivă, Club Feroviar a arătat că subvenția pentru transportul feroviar de călători primită în acest an urma să fie mai redusă cu 5,22% față de 2018. În cifre absolute, era vorba de o diminuare cu aproape 56 milioane de lei comparativ cu anul precedent, de la 1,071 miliarde de lei la 1,015 miliarde.
Totalul veniturilor prevăzute în BVC CFR Călători pe 2019, la momentul întocmirii lui, era și el mai mic cu 1,25% față de 2018, în cifre absolute diferența fiind de 27,1 milioane de lei. Între timp, raportul s-a inversat, veniturile înregistrate până la această dată fiind mai mari decât cele consemnate în 2018.
Mai multe vagoane reparate și modernizate în cursul acestui an
În BVC CFR Călători pe 2019 era prevăzută o creștere spectaculoasă a cheltuielilor alocate pentru reparații și întreținere pentru materialul rulant, de 47,51% față de anul precedent. Și banii au fost cheltuiți, așa că în momentul de față operatorul feroviar de stat se poate lăuda cu un parc activ de aproximativ 1.000 de vagoane.
Alături de vagoanele reparate (care stăteau ”la gard”), este vorba și de 54 de vagoane modernizate în anul 2019 la întreprinderile de profil din România, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători. Aceste vagoane au fost introduse deja în compunerea trenurilor și contribuie la creșterea capacității de preluare a cererii de trafic, zilnic, cu peste 3.300 de locuri, precum și a condițiilor de călătorie oferite pasagerilor.
Potrivit Raportului de activitate al CFR Călători pe 2018, anul trecut parcul activ de vagoane s-a diminuat cu 49 de vagoane clasă, de la 723 la 674, la care se adaugă 123 de vagoane speciale. Trăgând linie, a rezultat un parc activ de vagoane redus de la 846 la 797 (2018 comparativ cu 2017).
Sursa: https://clubferoviar.ro