CONSTANTIN AXINIA: DRUMUL CU TRENUL BUCUREȘTI-SUCEAVA VA DURA CINCI ORE DE LA 15 OCTOMBRIE

Călătoria cu trenul București-Suceava va dura cinci ore începând cu data de 15 octombrie, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia. Scurtarea semnificativă a duratei călătoriei se va datora finalizării unor lucrări la infrastructură.

          În prezent, pe Magistrala feroviară 500 un drum de la București la Suceava durează 6 ore și 24 de minute, cu cel mai rapid tren – IR1755, cu plecare din Gara de Nord la ora 17,00 și sosire la Suceava Burdujeni la 23,24. Cel mai lent este trenul de noapte IRN1757, care face 6 ore și 47 de minute – pleacă din Gara de Nord la 23,20 și ajunge la destinație a doua zi dimineața la 6,07.
          În Mersul Trenurilor valabil pentru 2016-2017 fusese inclus un tren care trebuia să parcurgă distanța dintre București și Suceava în 5 ore și 42 de minute, dar apoi degradarea infrastructurii feroviare a lungit timpii de parcurs. O durată a călătoriei de doar cinci ore pe distanța de 447 km nu a mai fost înregistrată încă din anii 90.

          Mai repede cu trenul București-Suceava decât cu mașina
           Cu mașina, durata voiajului este mult mai mare, de 7 ore și 39 de minute, pentru cei 434 km, cât este distanța pe șosea, potrivit unei simulări făcute de Club Feroviar pe site-ul de specialitate viamichelin.com.
          Reducerea duratei călătoriei pe calea ferată, începând cu data de 15 octombrie, care va fi ”oficializată” prin noul Mers al Trenurilor ce va intra în vigoare în luna decembrie, este posibilă datorită finalizării până la acea dată a unor lucrări la infrastructura feroviară.

          Programul lucrărilor la infrastructură
          Sunt mai multe puncte în care la momentul actual se lucrează la înlocuirea schimbătoarelor de cale (macazuri), pentru ridicarea restricțiilor de viteză.
Săptămâna aceasta se lucrează la Râmnicu Sărat, unde trebuie înlocuit un macaz, săptămâna viitoare la Gugești (două macazuri) și cealaltă (23 – 28 septembrie) la Cotești (un schimbător de cale). Lucrările continuă în perioada 30 septembrie – 5 octombrie la Mărășești (o traversare dublă joncțiune – TDJ) și apoi la Buzău (două macazuri și o TDJ).

Sursa: https://clubferoviar.ro