După ce în urmă cu câteva zile sindicaliștii au reclamat faptul că pe anumite rute oamenii stau înghesuiți în garnituri, duminică CFR Călători a anunțat că a introdus vagoane suplimentare la trenurile de navetiști. Problema repunerii în circulație a unor trenuri anulate nu a fost însă soluționată.
Adrian Bărbulescu
Declarația directorului general Dan Costescu
“În această perioadă dificilă, trenul rămâne mijlocul de transport cel mai potrivit pentru asigurarea distanței sociale. Datorită spațiilor interioare generoase pe care le oferă vehiculele feroviare, am constatat o reorientare a călătorilor, care renunță la alte moduri de transport și preferă calea ferată. (…) Astfel, pe rutele solicitate intens, trenurile pleacă din stațiile de formare cu vagoane suplimentare. Decizia de a suplimenta se ia în funcție de media numărului de călători din perioadele similare precedente. Gradul de ocupare este însă permanent monitorizat pentru trenurile cu sisteme de rezervare și sunt alocate vagoane și atunci când gradul de ocupare în timp real o impune. Șefii de tren raportează și ei în dispecerate tendința de aglomerare, iar echipele de control trenuri monitorizează la rândul lor procentele de utilizare, pe care le transmit operativ pentru implementarea de măsuri”, a declarat Dan M. Costescu, directorul general al CFR Călători.
Vagoane suplimentare la trenurile de navetiști. LISTA garniturilor
Societatea a dat și exemple de trenuri de navetă la care au fost introduse vagoane suplimentare:
Tren | Relația | Compunere înaintea stării de urgență | Compunereactuală | Suplimentarela: |
9303 | București Nord – Roșiori Nord | 3 vagoane etajate | 6 vagoane etajate | 200% |
9001 | București Nord – Craiova | 4 vagoane | 8 vagoane | 200% |
9003 | București Nord – Craiova | 3 vagoane | 4 vagoane | 133% |
9305 | București Nord – Cluj Napoca | 3 vagoane etajate | 6 vagoane etajate | 200% |
1593 | București Nord – Craiova | 3 vagoane | 8 vagoane | 266% |
9005 | București Nord – Craiova | 2 vagoane etajate | 4 vagoane etajate | 200% |
1597 | București Nord – Craiova | 4 vagoane | 8 vagoane | 200% |
9307 | București Nord – Roșiori Nord | 3 vagoane etajate | 6 vagoane etajate | 200% |
9302 | Roșiori Nord – București Nord | 5 vagoane etajate | 9 vagoane etajate | 180% |
9304 | Roșiori Nord – București Nord | 3 vagoane etajate | 6 vagoane etajate | 200% |
1822 | Arad – București Nord | 5 vagoane | 14 vagoane | 280% |
1594 | Craiova – București Nord | 6 vagoane | 8 vagoane | 133% |
9002 | Craiova – Buc. Nord (cerere mică) | 2 vagoane etajate | 2 vagoane etajate | |
1596 | Craiova – București Nord | 4 vagoane | 8 vagoane | 200% |
9306 | Roșiori Nord – București Nord | 3 vagoane etajate | 5 vagoane etajate | 166% |
9010 | Craiova – București Nord | 6 vagoane | 10 vagoane | 166% |
Vagoane suplimentare la trenurile de navetiști, după ce Club Feroviar a semnalat supraaglomerarea
Precizările CFR Călători vin după ce vineri Club Feroviar a dezvăluit faptul că mai multe trenuri de navetiști sunt supraaglomerate în plină pandemie de coronavirus.
Situația a fost semnalată conducerii societății de către sindicaliști, care au cerut măsuri imediate, printre care și repunerea în circulație a unor garnituri, mai ales că mulți angajați ai companiilor feroviare nu mai au cu ce să ajungă la serviciu. Acum, conducerea CFR Călători a făcut precizări doar în ceea ce privește suplimentările de vagoane, nu și despre posibila repunere în circulație a unor trenuri.
Recomandările de călătorie ale operatorului feroviar de stat
CFR Călători a mai precizat că, pentru asigurarea distanței sociale, în trenuri se aplică regula “un loc liber, un loc ocupat”. Principiul se aplică şi la vagoanele de dormit şi cușetă.
Personalul de tren și mecanicii de automotor au fost instruiți să anunțe călătorii din tren prin instalațiile de sonorizare și/sau verbal referitor la păstrarea unei distanțe minime de siguranță între ei, respectiv cel puțin un loc liber între persoane. La verificarea biletelor, personalul de tren nu atinge biletele, ci doar le vizualizează pentru a păstra o distanță sigură față de călătorii noștri și îi îndrumă către locurile /vagoanele libere pentru a respecta distanța în trenurile fără regim de rezervare.
De asemenea, CFR Călători le recomandă pasagerilor cumpărarea cu anticipație a biletelor, pentru a putea dimensiona cât mai bine numărul de locuri. Rezervarea biletelor se poate face în această perioadă cu cel mult 10 zile înainte de plecare, față de 30 de zile în mod normal.
Sursa: https://clubferoviar.ro