După ce minciuna CFR Călători în legătură cu accidentul feroviar de la Roșiori a fost demontată de directorul general al AGIFER, și conducerea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA spune răspicat: trenul IR 1822 a tamponat marfarul.
CNCF CFR SA a anunțat luni după-amiază că circulația pe raza stației CF Roșiori Nord se desfășoară în continuare doar pe liniile 1, 2 și 3, iar pentru repunerea pe șină a celor două vagoane deraiate și a vagonului răsturnat, din compunerea trenului privat de marfă, personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va interveni cu o macara de mare tonaj (125 de tone).
”Menționăm totodată faptul că, din primele verificări și conform informațiilor preliminare transmise de personalul feroviar aflat la fața locului, mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția OPRIRE (culoarea ROȘIE) și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare. Aceste informații sunt deja verificate și analizate de membrii Comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă”, se arată în comunicatul dat publicității de administratorul infrastructurii.
Accidentul feroviar de la Roșiori. Club Feroviar a dezvăluit minciuna
La primele ore ale dimineții, locomotiva trenului IR 1822 al CFR Călători a lovit un tren de marfă al DB Cargo Romania în stația Roșiori Nord de pe Magistrala 100.
Club Feroviar a dezvăluit în premieră că deraierea trenului de marfă s-a produs în urma coliziunii de către locomotiva celui de călători, în ciuda faptului că oficialii operatorului de stat au negat acest lucru. Ulterior, directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, a confirmat cele spuse de noi, precizând că a fost vorba de o coliziune.
În urma acestui accident, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, ar trebui să-și dea demisia. La fel și vicepremierul Sorin Grindeanu.
Se lucrează pentru degajarea liniei
Călătorii din trenul IR 1822 au fost preluați de trenul IRN 79, care a sosit în București Nord la ora 9.36, a mai precizat CNCF CFR SA.
În ceea ce privește trenul IR 1822, acesta a fost retras din zona semnalului de intrare al stației Roșiori Nord, la ora 11.17, garnitura urmând să circule, fără călători, până la București Nord.
”Pentru restabilirea traficului feroviar în condiții normale pe raza stației CF Roșiori Nord, vă informăm că personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va asigura tot sprijinul tehnic necesar operatorului de marfă, astfel încât intervențiile de repunere pe șină a vagoanelor deraiate să se desfășoare în condiții de siguranță și să fie finalizate în cel mai scurt timp. Reamintim faptul că deraierea vagoanelor din compunerea trenului privat de marfă a avut loc în cursul acestei dimineți, la ora 03.54, pe linia 5, din stația CF Roșiori Nord. Trenul privat de marfă avea în compunere 26 de vagoane încărcate cu autoturisme și circula în relația Craiova – Palas. CFR SA adresează scuzele necesare călătorilor și îi asigură că personalul feroviar depune toate eforturile pentru restabilirea circulației în cel mai scurt timp și în condiții normale, pe raza stației Roșiori Nord”, se mai arată în comunicatul CFR SA.
Sursa: Club Feroviar