Aproximativ 150 de ceferiști, îmbrăcați toți cu veste galbene, reflectorizante, au pichetat ieri, 17 februarie, sediul Prefecturii gălățene. Membri ai Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane și ai Federației Naționale a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL, ceferiștii din Regionala Galați s-au alăturat, astfel, manifestărilor similare organizate de colegii lor din Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Constanța și, bineînțeles, din București.
Ceferiștii care au pichetat sediul Prefecturii au venit din toate județele acoperite de Regionala CFR Galați, adică din Vrancea, Buzău, Brăila și Galați. Ei spun că au decis să protesteze în stradă pentru că nimic nu s-a schimbat în ultimii ani, iar situația din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanții. Mai mult decât atât, agravarea situației economice și lipsa unei asumări concrete în ceea ce privește luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat al industriei feroviare dovedesc că nici la începutul acestui an nu există un plan serios de revitalizare a activității pe calea ferată.
În 40 de ani, drumul Galați-București s-a lungit cu două ore!
Cele patru motive care stau la baza acestor proteste sunt lipsa investițiilor în infrastructura feroviară și, respectiv, în materialul rulant, falimentarea cu bună știință a CFR Marfă și amânarea aplicării Statutului personalului feroviar.
”Noi totdeauna am fost subfinanțați. Toți ceilalți competitori din Uniunea Europeană au sprijinit calea ferată, au subvenționat-o, au investit în calea ferată, pe când noi, nu. Am avut una din cele mai dezvoltate rețele feroviare din Europa și, în timp, din cauza nepăsării tuturor guvernelor, am ajuns la coada Europei. Toată lumea dezvoltă sectorul feroviar și susține, pe bună dreptate, că e un mod de transport ecologic, economic și fiabil, în schimb noi n-am făcut absolut nimic pentru a dezvolta această cale ferată. În traficul de călători, am ajuns să circulăm cu o viteză medie comercială de 43 km/h. Cum vrei să atragi publicul călător? În anii ’80, de la Galați la București făceai două ore și jumătate cu trenul. Acum faci patru ore! Acum circulă trenuri formate dintr-un vagon, din două vagoane cu o locomotivă. Cum poți să fii eficient? Cu ce să transporți călătorii? Cu niște vagoane vai de mama lor, de pe vremea lui Pazvante chiorul? La trenurile de marfă, viteza medie ajunge la ”astronomica” cifră de 17 km/h. Nu e posibil așa ceva! Sectorul de marfă a devenit ținta unor concurenți pe piața economică. Practic, CFR Marfă a intrat în vizorul lor și a început să fie falimentat cu bună știință, pentru ca unii să-și ia banii. În ceea ce privește Statutul personalului feroviar, a fost un obiectiv al nostru, al sindicatelor, pentru a reda personalului ceferist demnitatea și locul său binemeritat în societate. Sunt 12 ani de când ne chinuim cu acest statut. Cu chiu, cu vai am reușit să-l promovăm și să iasă aprobată Legea 95/2020 și acum ne trezim că guvernanții spun că îl amânăm, îl prorogăm până la 1 aprilie 2022. Acesta statut măcar aducea o recunoaștere a meritelor ceferiștilor, e vorba și de salarizare, de condiții de muncă, de pensionare, acoperea toată paleta problemelor cu care se confruntă personalul feroviar. Și ne trezim că guvernanții îl amână!”, ne-a declarat Daniel Simionescu, vicepreședinte în Uniunea Feroviară Mișcare Comercial Galați, membră a Federației Naționale Mișcare Comercial Vagoane.
SURSA: https://www.viata-libera.ro